Programy / projekty

„Fotoblog kulinarny: Każdy kęs ma swój sens”

program własny

Nadrzędnym celem programu jest rozwijanie zainteresowań i pasji fotograficznych poprzez prowadzenie fotobloga kulinarnego.
Jest to projekt interdyscyplinarny.
Łączy w sobie elementy edukacji artystycznej, polonistycznej, anglojęzycznej, historycznej, społecznej, przyrodniczej
i informatycznej.

Zajęcia z gimnastyki artystycznej

program własny

Głównym celem gimnastyki artystycznej jest harmonijny rozwój sprawności ogólnej dziecka. To rozwijanie naturalnych czynności ruchowych, sprawności fizycznej, zwiększenie obszerności ruchów w stawach i gibkości kręgosłupa, wzmocnienie organizmu, kształtowanie koordynacji ruchowej i przestrzennej, rozwijanie estetycznej harmonii ruchów.

Ratujemy i uczymy ratować

projekt fundacji WOŚP

Poznanie zasad pierwszej pomocy to nie wszystko – na podjęcie działań ratujących życie przez świadków zdarzenia ogromny wpływ ma również ich postawa, pewność co do swoich umiejętności, a także obawy, które często im towarzyszą.

Program Ratujemy i Uczymy Ratować polega na wprowadzeniu zajęć
z podstawowych czynności ratujących życie powszechnie już w pierwszych klasach szkoły podstawowej.

„Jak mądrze korzystać z energii, by dbać o środowisko”

program PEC

Celem programu…

„Lekturki spod chmurki”

ogólnopolski projekt czytelniczy

Główne cele projektu:

  • rozbudzanie u uczniów ciekawości literackiej,
  • rozwijanie aktywności czytelniczej,
  • doskonalenie czytania ze zrozumieniem oraz aktywnego słuchania,
  • zachęcanie rodziców do czytania dzieciom,
  • współpraca placówek oświatowych z terenu całego kraju i za granicą.

Asy Siódemki

projekt

Projekt Asy Siódemki to seria cyklicznych spotkań uczniów naszej szkoły
z absolwentami, którzy po wielu latach rozłąki z Siódemką wracają w szkolne ławy, żeby opowiedzieć młodzieży o swoich pasjach  i realizacji marzeń. To niepowtarzalna okazja do zdobycia wiedzy na temat szkół ponadpodstawowych oraz uczelni wyższych w Polsce i na świecie.

„Zdrowo jem, więcej wiem”

program profilaktyczny

Głównym celem projektu jest wykształcenie u dzieci postaw prozdrowotnych poprzez uczenie zasad zdrowego odżywiania oraz przekazywanie wiedzy na temat produktów służących zdrowiu i produktów dla zdrowia szkodliwych.

Ważnym celem jest również uświadomienie związku pomiędzy żywieniem, a występowaniem wielu chorób i dolegliwości oraz podkreślenie roli codziennej aktywności fizycznej w profilaktyce zdrowotnej.

„Szachy w mazowieckiej szkole”

projekt

Cele projektu:

  • dostarczenie nauczycielom innowacyjnych i efektywnych narzędzi do codziennej pracy z uczniami;
  • zwiększenie umiejętności matematycznych uczniów w zakresie: logicznego i analitycznego myślenia, rozwiązywania problemów, orientacji przestrzennej i koncentracji;
  • wsparcie społecznego i emocjonalnego rozwoju dzieci.

Klasy o rozszerzonym profilu wychowania fizycznego

program własny

Głównym celem programu jest stymulowanie i wspomaganie wszechstronnego i harmonijnego rozwoju, wyzwalanie aktywności ruchowej przez zabawy oparte na naturalnej potrzebie ruchu.

 

eTwinning

projekt

eTwinning to społeczność szkolna, gromadząca szkoły i przedszkola z całej Europy (i nie tylko) współpracująca za pomocą mediów elektronicznych. eTwinning to również doskonalenie zawodowe nauczycieli.

Uczniowie i nauczyciele wykorzystują Internet we współpracy ponad granicami – współdziałają, wymieniają się informacjami i materiałami do nauki. eTwinning poszerza zakres pedagogicznych możliwości oferowanych uczniom i nauczycielom, motywuje do nauki i otwarcia na Europę.

Konkurs Wiedzy o Mazowszu

II edycja

Cele projektu:

  • zdobycie interdyscyplinarnej wiedzy
    o regionie,
  • kształtowanie szacunku dla dorobku kulturowego i zasobów przyrodniczych Mazowsza jako integralnej części narodowego i światowego dziedzictwa,
  • wzmacnianie poczucia odpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego. Uczniowie samodzielne pozyskiwali, porządkowali i wykorzystywali informacje
    z różnych źródeł w obszarach tematycznych, które wybrali.

Międzynarodowy Dzień Kropki

projekt

Kropka z książeczki o Vashti stała się też pretekstem do zorganizowania wielkiej światowej akcji – Międzynarodowego Dnia Kropki. Jest on obchodzony 15 września od 2008 roku. Uczniowie, nauczyciele, bibliotekarze, pracownicy instytucji kultury na całym świecie organizują tego dnia wiele działań, które pomagają dzieciom uwierzyć w siebie, odkrywać swoje talenty, mocne strony i odważnie je prezentować.

Międzynarodowy projekt edukacyjny ''Z kulturą mi do twarzy''

projekt

Celem projektu jest:

  • wprowadzanie uczniów w świat wartości, w tym ofiarności, współpracy, solidarności, altruizmu, patriotyzmu i szacunku dla tradycji, wskazywanie wzorców postępowania i budowanie relacji społecznych, sprzyjających bezpiecznemu rozwojowi ucznia (rodzina, przyjaciele),
  • wzmacnianie poczucia tożsamości indywidualnej, kulturowej, narodowej, regionalnej i etnicznej,
  • formowanie u uczniów poczucia godności własnej osoby i szacunku dla godności innych osób,
  • ukierunkowanie ucznia ku wartościom.

OGÓLNOPOLSKI PROGRAM PROFILAKTYKI ZDROWOTNEJ „PROBLEM Z GŁOWY” DLA KLAS I-III

projekt

Program jest odpowiedzią na niestety wciąż aktualny problem, jakim jest wszawica w polskich szkołach. Dotychczas edukacją objętych zostało ponad 2 000 000 dzieci w szkołach podstawowych w całej Polsce.

Celem programu jest pomoc pielęgniarkom, higienistkom szkolnym, pedagogom w przekazywaniu prawidłowych zasad profilaktycznych oraz rodzicom i uczniom, poprzez udostępnienie materiałów edukacyjnych.

Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Piękna nasza Polska cała”

projekt

Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Piękna nasza Polska cała”.

Przez cały rok szkolny będą realizować zadania, mające na celu:

  • kształtowanie postaw patriotycznych,
  • uwrażliwienie ich na piękno, folklor i tradycje Polski
  • wzmacnianie poczucia tożsamości narodowej

Laboratoria Przyszłości

projekt

Szkoła podstawowa nr 7 w Siedlcach bierze udział w programie Laboratoria Przyszłości.  Jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W ramach Programu szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży. Nowoczesny sprzęt uatrakcyjni zajęcia szkolne i pozwoli uczniom rozwijać swoje zainteresowania nie tylko na lekcjach techniki i w ramach innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, lecz także w ramach zajęć pozalekcyjnych, kół zainteresowań i innych form rozwijania umiejętności.

Junior-Edu-Żywienie (JEŻ)

program

Nawyki żywieniowe, wypracowane w dzieciństwie, często są kontynuowane w życiu dorosłym. Dlatego istotne jest, aby już od najmłodszych lat kształtować je w sposób prozdrowotny.

W tym celu Ministerstwo Edukacji i Nauki przygotowało program edukacji żywieniowej uczniów szkół podstawowych w klasach I-VI pod nazwą Junior-Edu-Żywienie (JEŻ).

Pogłębiający się problem nadwagi i otyłości wśród dzieci i młodzieży spowodował podjęcie działań edukacyjnych w środowisku szkolnym, obejmującym uczniów, nauczycieli i rodziców. Program wspiera działania realizowane w ramach Narodowego Programu Wsparcia Uczniów po Pandemii. Obejmuje swoim zasięgiem 2170 szkół z całej Polski.

Natalka i Antek w świecie wielkiej matematyki

projekt

Natalka i Antek zapraszają uczniów klas 1-3 do wspólnego odkrywania matematyki. Razem sprawdzą czy dodawanie, odejmowanie, mierzenie i przeliczanie przydają się poza klasą.

Projekt „Natalka i Antek w Świecie Wielkiej Matematyki” ma na celu pokazanie jak wykorzystywać umiejętności matematyczne zdobyte w szkole w codziennych sytuacjach. Autorką projektu jest Sabina Piłat, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej oraz autorka bloga „Nauka w plecaku”. W trzeciej odsłonie projektu na uczniów czeka 8 modułów wypełnionych matematycznymi zadaniami.