„Fotoblog kulinarny: Każdy kęs ma swój sens”
program własny
Nadrzędnym celem programu jest rozwijanie zainteresowań i pasji fotograficznych poprzez prowadzenie fotobloga kulinarnego.
Jest to projekt interdyscyplinarny.
Łączy w sobie elementy edukacji artystycznej, polonistycznej, anglojęzycznej, historycznej, społecznej, przyrodniczej
i informatycznej.
Ratujemy i uczymy ratować
projekt fundacji WOŚP
Poznanie zasad pierwszej pomocy to nie wszystko – na podjęcie działań ratujących życie przez świadków zdarzenia ogromny wpływ ma również ich postawa, pewność co do swoich umiejętności, a także obawy, które często im towarzyszą.
Program Ratujemy i Uczymy Ratować polega na wprowadzeniu zajęć
z podstawowych czynności ratujących życie powszechnie już w pierwszych klasach szkoły podstawowej.
„Lekturki spod chmurki”
ogólnopolski projekt czytelniczy
Główne cele projektu:
- rozbudzanie u uczniów ciekawości literackiej,
- rozwijanie aktywności czytelniczej,
- doskonalenie czytania ze zrozumieniem oraz aktywnego słuchania,
- zachęcanie rodziców do czytania dzieciom,
- współpraca placówek oświatowych z terenu całego kraju i za granicą.
„Zdrowo jem, więcej wiem”
program profilaktyczny
Głównym celem projektu jest wykształcenie u dzieci postaw prozdrowotnych poprzez uczenie zasad zdrowego odżywiania oraz przekazywanie wiedzy na temat produktów służących zdrowiu i produktów dla zdrowia szkodliwych.
Ważnym celem jest również uświadomienie związku pomiędzy żywieniem, a występowaniem wielu chorób i dolegliwości oraz podkreślenie roli codziennej aktywności fizycznej w profilaktyce zdrowotnej.
„Szachy w mazowieckiej szkole”
projekt
Cele projektu:
- dostarczenie nauczycielom innowacyjnych i efektywnych narzędzi do codziennej pracy z uczniami;
- zwiększenie umiejętności matematycznych uczniów w zakresie: logicznego i analitycznego myślenia, rozwiązywania problemów, orientacji przestrzennej i koncentracji;
- wsparcie społecznego i emocjonalnego rozwoju dzieci.
eTwinning
projekt
eTwinning to społeczność szkolna, gromadząca szkoły i przedszkola z całej Europy (i nie tylko) współpracująca za pomocą mediów elektronicznych. eTwinning to również doskonalenie zawodowe nauczycieli.
Uczniowie i nauczyciele wykorzystują Internet we współpracy ponad granicami – współdziałają, wymieniają się informacjami i materiałami do nauki. eTwinning poszerza zakres pedagogicznych możliwości oferowanych uczniom i nauczycielom, motywuje do nauki i otwarcia na Europę.
Międzynarodowy projekt edukacyjny ''Z kulturą mi do twarzy''
projekt
Celem projektu jest:
- wprowadzanie uczniów w świat wartości, w tym ofiarności, współpracy, solidarności, altruizmu, patriotyzmu i szacunku dla tradycji, wskazywanie wzorców postępowania i budowanie relacji społecznych, sprzyjających bezpiecznemu rozwojowi ucznia (rodzina, przyjaciele),
- wzmacnianie poczucia tożsamości indywidualnej, kulturowej, narodowej, regionalnej i etnicznej,
- formowanie u uczniów poczucia godności własnej osoby i szacunku dla godności innych osób,
- ukierunkowanie ucznia ku wartościom.
OGÓLNOPOLSKI PROGRAM PROFILAKTYKI ZDROWOTNEJ „PROBLEM Z GŁOWY” DLA KLAS I-III
projekt
Program jest odpowiedzią na niestety wciąż aktualny problem, jakim jest wszawica w polskich szkołach. Dotychczas edukacją objętych zostało ponad 2 000 000 dzieci w szkołach podstawowych w całej Polsce.
Celem programu jest pomoc pielęgniarkom, higienistkom szkolnym, pedagogom w przekazywaniu prawidłowych zasad profilaktycznych oraz rodzicom i uczniom, poprzez udostępnienie materiałów edukacyjnych.
Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Piękna nasza Polska cała”
projekt
Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Piękna nasza Polska cała”.
Przez cały rok szkolny będą realizować zadania, mające na celu:
- kształtowanie postaw patriotycznych,
- uwrażliwienie ich na piękno, folklor i tradycje Polski
- wzmacnianie poczucia tożsamości narodowej
Laboratoria Przyszłości
projekt
Szkoła podstawowa nr 7 w Siedlcach bierze udział w programie Laboratoria Przyszłości. Jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W ramach Programu szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży. Nowoczesny sprzęt uatrakcyjni zajęcia szkolne i pozwoli uczniom rozwijać swoje zainteresowania nie tylko na lekcjach techniki i w ramach innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, lecz także w ramach zajęć pozalekcyjnych, kół zainteresowań i innych form rozwijania umiejętności.
Junior-Edu-Żywienie (JEŻ)
program
Nawyki żywieniowe, wypracowane w dzieciństwie, często są kontynuowane w życiu dorosłym. Dlatego istotne jest, aby już od najmłodszych lat kształtować je w sposób prozdrowotny.
W tym celu Ministerstwo Edukacji i Nauki przygotowało program edukacji żywieniowej uczniów szkół podstawowych w klasach I-VI pod nazwą Junior-Edu-Żywienie (JEŻ).
Pogłębiający się problem nadwagi i otyłości wśród dzieci i młodzieży spowodował podjęcie działań edukacyjnych w środowisku szkolnym, obejmującym uczniów, nauczycieli i rodziców. Program wspiera działania realizowane w ramach Narodowego Programu Wsparcia Uczniów po Pandemii. Obejmuje swoim zasięgiem 2170 szkół z całej Polski.
Natalka i Antek w świecie wielkiej matematyki
projekt
Natalka i Antek zapraszają uczniów klas 1-3 do wspólnego odkrywania matematyki. Razem sprawdzą czy dodawanie, odejmowanie, mierzenie i przeliczanie przydają się poza klasą.
Projekt „Natalka i Antek w Świecie Wielkiej Matematyki” ma na celu pokazanie jak wykorzystywać umiejętności matematyczne zdobyte w szkole w codziennych sytuacjach. Autorką projektu jest Sabina Piłat, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej oraz autorka bloga „Nauka w plecaku”. W trzeciej odsłonie projektu na uczniów czeka 8 modułów wypełnionych matematycznymi zadaniami.
Kodowanie z siódemeczką
innowacja
Program przeznaczony jest dla klas I-III Szkoły Podstawowej nr 7 im. Czesława Kamińskiego w Siedlcach. Zajęcia nauki kodowania i programowania będą odbywały się przez cały rok szkolny w wymiarze dwóch godzin lekcyjnych tygodniowo.
Pierwsza pomoc
innowacja
“Akademia natury – edukacja outdoorowa dla uczniów szkoły podstawowej” - innowacja pedagogiczna
innowacja
Zakres innowacji:
Adresatami innowacji są uczniowie klasy 1-8. Czas realizacji innowacji obejmuje 07.11.2024 r. – 26.06.2026 r. z możliwością jej kontynuowania w następnych latach.
Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach zajęć obowiązkowych, jako element godziny lekcyjnej, raz w miesiącu.Niniejsza innowacja ma na celu wprowadzenie regularnych zajęć dydaktycznych na świeżym powietrzu w celu wspierania holistycznego rozwoju uczniów, budowania ich świadomości ekologicznej oraz rozwijania praktycznych umiejętności w kontakcie z naturą.