„Od kodowania do programowania”

29 kwietnia 2021 roku w naszej szkole odbyła się lekcja otwarta z udziałem uczniów klasy I d. Uczestniczyli w niej nauczyciele rady pedagogicznej szkoły. Była to lekcja z zajęć dodatkowych „Оd kodowania do programowania”. Lekcję poprowadziła nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej Izabela Talacha.
Dzieci najchętniej uczą się przez zabawę. W okresie wczesnoszkolnym mają wielki pociąg do wiedzy i chęć do poznawania świata – dzięki temu z łatwością zdobywają nowe umiejętności. Dodatkowo wszystko, co kolorowe przyciąga ich uwagę i bardziej zachęca do aktywności.
Celem zajęć było danie dzieciom możliwości jeszcze lepszego rozwoju i wykształcenia ważnych umiejętności dzięki nauce przez zabawę. W tym celu zostały samodzielnie utworzone, cztery tzw. Koduj Maty wraz z zestawami elementy, które wzbogaciły wyposażenie sali 27.
Podczas zajęć dzieci realizowały scenariusze, wykorzystując do tego kolorowe elementy: uczyły się symetrii, logicznego myślenia, orientacji przestrzennej, a także podstawy kodowania.
Zajęcia takie, m.in.:
dostarczają bodźców ruchowych, a także wizualnych i dotykowych,
pomagają lepiej zobrazować zasady gier, ćwiczeń i ruchów,
pozytywnie wpływają na orientację w terenie, znajomość kierunków i wyobraźnię przestrzenną,
podnoszą umiejętność myślenia przyczynowo-skutkowego oraz algorytmicznego,
pomagają ćwiczyć koncentrację i umiejętność skupienia uwagi.
Lekcja okazała się ciekawym pomysłem na wymianę doświadczeń pomiędzy nauczycielami
i dzieleniem się spostrzeżeniami na temat możliwości korzystania z nowych technologii i metod aktywizujących uczniów.
Dziękujemy za udział w lekcji!
Opracowanie: Izabela Talacha