Lekturę można czytać, omawiać, ilustrować, ale również schować ją w pudełku. I to nie w byle jakim pudełku, ale pięknie ozdobionym i opisanym. Takie szkatułki lekturowe na podstawie książki pt. „Tajemniczy ogród” Frances Hodgson Burnett stworzyli uczniowie klasy 5 a. Jest to ciekawa metoda pracy z tekstem. Technika ta, podobnie jak lapbook, uruchamia wielkie pokłady kreatywności uczniów. Pozwala pokazać własną wrażliwość, indywidualny odbiór dzieła literackiego jak również w znakomity sposób utrwala znajomość utworu. Z książki, którą przeczytały, dzieci mogą same wyczarować taki świat, jaki sobie wyobraziły. W kartonach znalazły się rysunki, figurki, klocki lego, piórka, kwiaty, nasiona, listki i mnóstwo innych rzeczy. Wyobraźnia młodych ludzi często nie mieściła się w kuferkach.
Efekty pracy są wspaniałe. Myślę, że treść tej powieści została lepiej zapamiętana.
Gratuluję pomysłowości!
Dawid Niedziółka |
Gabriel Filipiuk |
Jakub Kluczek |
Kacper Szymczak |
Igor Augustyniak |
Milena Skultecka |
Dominik Pióro |
Wiktoria Kowalczyk |
Aleksandra Jędrychowicz |
Michał Major |
Michał Grzegorek |
Jakub Kowalczyk |
Patryk Hincz |
Julita Kowalczyk |
Bartosz Jastrzębski |
Martyna Koczyk |
Patryk Sokołowski |
Natasza Sołtan |
Karol Gawroński |
Opracowanie: Justyna Kowalczyk