Uczniowie klasy 3a realizując kolejne cele programu poszerzają swoją wiedzę na temat zagrożeń wynikających z nadmiernego spędzania czasu wolnego z użyciem mediów elektronicznych i Internetu, cyberprzemocy, hejtu, niebezpiecznych treści oraz znajomości. Poprawiają umiejętności w zakresie bezpiecznego korzystania z Internetu i mediów elektronicznych.
Zadanie dzieci polegało na obejrzeniu komiksów obrazujących zagrożenie związane z użytkowaniem Internetu i mediów elektronicznych i doradzenie bohaterowi sposobu rozwiązania problemowej sytuacji.
Wnioski wynikające z zajęć były jednoznaczne, uczniowie w pierwszej kolejności zwrócą się o pomoc do osób dorosłych, rodziców/opiekunów lub nauczycieli.
Dodatkowo otrzymali informację o bezpłatnym Telefonie Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116-111.
Rozmowy w cyberświecie
W trakcie kolejnych zajęć uczniowie doskonalili umiejętność komunikowania się z innymi ludźmi poprzez rozmowę. Sposób w jaki należy mówić i pisać o swoich spostrzeżeniach oraz odczuciach powinien być taki sam zarówno w kontakcie twarzą w twarz jak i w Internecie.
Dzieci losowały paski z różnymi zdaniami – komunikatami w „języku żyrafy” czyli w języku porozumienia i w „języku szakala” czyli w języku przemocy. Zadanie dzieci polegało na przyporządkowaniu zdań do odpowiedniej kategorii.
Opracowanie: Joanna Kowalik