Czy można jednocześnie uczyć się i uczyć innych? Uczennice klasy 6 c udowodniły, że tak. W ramach realizacji innowacji pedagogicznej wcieliły się w rolę nauczycielek i przeprowadziły zajęcia z pierwszej pomocy dla młodszych kolegów i koleżanek ze świetlicy.
Podczas spotkania dzieci dowiedziały się, jak prawidłowo wezwać służby ratunkowe, jak pomóc osobie nieprzytomnej oraz jak przeprowadzić resuscytację krążeniowo-oddechową (RKO). Uczestnicy poznali także zasady ułożenia osoby poszkodowanej w pozycji bocznej ustalonej.
To jednak nie była zwykła lekcja! Młodsze dzieci z zaangażowaniem uczestniczyły w praktycznych ćwiczeniach, a ich starsze koleżanki z klasy 6 c znakomicie sprawdziły się w roli instruktorek. Atmosfera była pełna entuzjazmu, a wszystko odbywało się pod czujnym okiem koordynatorki akcji.
Takie inicjatywy to doskonały przykład na to, że nauka przez działanie daje najlepsze efekty! Takie inicjatywy pokazują, jak ważna jest wzajemna edukacja i współpraca między uczniami. Gratulujemy wszystkim uczestnikom i mamy nadzieję na kolejne tak inspirujące projekty. 🚑👏