W roku szkolnym 2024/2025 uczniowie kl. 2b po raz drugi przystąpili do realizacji Ogólnopolskiego projektu Natalka i Antek w świecie wielkiej matematyki.
Moduł I – Matematyka w grach planszowych
W trakcie lekcji uczniowie sprawdzali, jak praktyczne umiejętności nabywane podczas zabawy łączą się z matematyką. Zajęcia prowadzone w formie rozgrywek planszowych były doskonałą okazją do odkrycia obecności matematyki w grach i zabawach dzieci. Zajęcia były jednocześnie doskonałą okazją do rozwijania umiejętności i kompetencji społecznych.
Moduł II – Matematyka w sklepie
Zakupy i wizyta w sklepie są zawsze związane z umiejętnościami matematycznymi. Zaplanowanie zakupów, ustalenie budżetu, a później płacenie to praktyczna matematyka. Uczyliśmy się przedsiębiorczości i świadomości wartości nabywczej pieniądza, które mają duży wpływ na dorosłe życie, gdzie właściwe gospodarowanie zasobami pomaga w codziennym życiu.
Moduł III – Matematyka w ciele człowieka
Dzieci sprawdzały, jak teoretyczne umiejętności nabywane w szkole – nauka kalendarza, pomiar płynów, mierzenie wysokości, porównywanie, ważenie, liczby, symetria, znaki rzymskie – mogą zostać odnalezione w ciele człowieka, działaniu jego narządów i elementach związanych z jego funkcjonowaniem. Zajęcia przyczyniły się także do rozwoju społecznego poprzez uświadomienie różnic i cech indywidualnych każdego człowieka oraz poruszały ważny temat poszanowania oraz zaakceptowania siebie i drugiego człowieka.
Moduł IV– Na urodzinach
W trakcie realizacji dzieci dostrzegały znaczenie matematyki w przygotowaniu urodzin oraz w uczestnictwie w nich jako gość. Zajęcia, oprócz elementów edukacji matematycznej, zawierały elementy edukacji polonistycznej – formułowanie zaproszenia na urodziny, elementy edukacji prozdrowotnej – przygotowanie zdrowych przekąsek na przyjęcie oraz zasady savoir – vivre przy stole.
Opracowanie: Katarzyna Wąsowska